onsdag den 14. september 2011

OVERSKUDSMOR

Hmmm hmmmm. Ja det er mig :)
Eller man kan også vende det om og sige, at ind imellem kan man være tvunget ud i noget, der kunne ligne at være overskudsmor - som jeg blev i går aftes, da jeg kiggede ind i køleskabet og så de sørgelige rester af mælk, som jeg mente skulle være nok til at dække havregrynen her til morgen....
I gang måtte hun - med at tænke alternative tanker.... Hvad gør man når man bor laaaaaaangt ude på landet (og her er INGEN butikker!!) og man står op inden en vis herre får sko på og man ikke har noget mælk. Man kunne selvfølgelig låne ved naboen - men jeg valgte selvfølgelig overskudsmors-løsningen!
Den går ud på at bage noget selv.... hæ hæ :)
Så klokken sent i går aftes begyndte jeg at jonglere med mel og gær og så videre i mit køkken - heldigvis tager dejen ikke mere end 5 minutter at røre sammen og derefter er det bare i køleskabet :))
(PS: den, der har opfundet koldhævet brød, er GUD!)
Enden af historien blev at i morges, mens overskudsmor her var i bad, bagte ovnen lækre boller til de kære børns morgenmad - og de blev nydt - lune med lækkert hjemmelavet æblegele ..... uhmmmmm!

(PSSSST: Hvis du også har brug for at fake lidt overskud - enten overfor børn, mand, kollegaer - eller andre - så kommer opskriften her)

NEMME BOLLER (12 stk. - jeg laver 9 store)
½ liter vand
20 g gær
2 tsk salt
1 spsk honning
400 g durummel
300 g hvedemel

Røre - røre - røre ...
Hæver i køleskab 8 - 12 timer (film over!)
Sættes på pladen med 2 skeer
Bages ved 225 grader i ca. 20 min.

1 kommentar:

  1. mums.... de ser da bare for lækre ud. Dem må jeg prøve.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...