onsdag den 17. august 2011

Tattoo eller ej ...

Nu har jeg to ...
Og enten er man vel til dem, eller også er man ikke - jeg er til, hvis ellers bare de er udført ordentligt. Det vil sige, jeg er ikke til, at man er fuldstændig overtegnet med alverdens keltiske tegn eller kinesiske tegn, som man ikke aner hvad betyder. Ej heller er jeg til, at man har 1000 forskellige tegn og skrift ting alle mulige steder og fuldstændig usystematisk...
Min første tattoo fik jeg for 6 år siden - jeg har egentlig altid godt kunnet tænke mig en tattoo af en eller anden art - men jeg har også altid villet have noget specielt. Jeg gider ikke noget alle andre også har...
Min lillesøster fik på et tidspunkt lavet en tattoo på ryggen lige mellem skulderbladene - hun har selv tegnet den - eller i hvert fald været med til det. Den er unik og ingen andre har en magen til.
Det syntes jeg var super fedt og drømmen om "min egen" vendte tilbage.
Jeg fik lavet en lille tattoo på højre ankel med mine børns forbogstaver (E for Emil og F for Fie) Rundt om bogstaverne er et halvt hjerte, hvor E'et ligesom er en del af hjertet. Jeg har selv tegnet den og jeg er glad for den, fordi den er unik og fordi den har en personlig betydning for mig :)

I går fik jeg så lavet endnu en tattoo...
Jeg har gået i et par år og tænkt, at jeg egentlig gerne ville have en mere eller evt. bare have udbygget, den jeg havde. Men så igen syntes jeg, at det ville være svært at udbygge den uden at ødelægge den og meningen med den...
Hmmmm - what to do?? Det endte med at jeg bestemte mig for, at jeg ville have en på håndleddet. Og hvad skulle det så være??
Igen ville jeg gerne have noget som ikke ses på hver anden persons håndled. Jeg gik i gang igen. Tjekkede billeder ud og fjumrede rundt med forskellige tegninger. Det endte med, at jeg bestemte mig for, at jeg ville have mit stjernetegnssymbol tatoveret på mit håndled og der skulle være noget tekst med mit stjernetegns navn - navnet er: GEMINI (tvillingerne). Og hvad er der så originalt ved det, kan man så spørge sig selv om? Ja, det er der vel ikke meget originalt ved... Sådan en er der mange, der har!
Jeg kontaktede en ung fyr, der har åbnet en tattoo-shop i nærheden af, hvor jeg bor og jeg besøgte ham og forelagde mine ideer. Vi snakkede frem og tilbage og jeg viste ham noget tekst og et billede af symbolet - og så gik han i gang med at tegne :))
Jeg fik min tatovering - og jeg er glad for den! Jeg synes, den er blevet flot og jeg har i hvert fald aldrig selv set en, der ligner - så for mig er den original :)

1 kommentar:

  1. Rigtig godt valg Rikke, den er vildt flot! Jeg vil også gerne have en mere, det bliver så til nummer fire i rækken, men jeg skal lige være helt sikker på motivet først :)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...