onsdag den 31. august 2011

Lasagne med laks og spinat

Her til aften har vi fået lækker aftensmad! Jeg har prøvet noget nyt - lasagne med laks og spinat. Det var bare super lækkert!! Jeg var meget spændt på, hvordan det blev modtaget af ungerne - det er ikke altid så nemt at variere retterne her hjemme. Mindsten var begejstret og spiste godt - ældsten nægtede at smage :-/ Men det kommer næste gang - for retten bliver bestemt lavet igen!

Opskriften har jeg fundet på bloggen Valdemarsro og den kommer her:

Lasagne med laks og spinat (4-6 personer)
2 løg, hakket
1 fed hvidløg, finthakket
1/2 dl. fløde
100 g friskrevet parmesan
175 g mascarpone (jeg brugte flødeost blandet med creme fraiche)
1 dåse tomater
500 g frosset spinat
500 g fersk laks
pastaplader
olivenolie
oregano, muskatnød, salt og peber

Løget svitses på en pande med olivenolie, den frosne spinat kommes ved og varmes igennem indtil den er tøet helt op. Så tilsættes krydderierne; muskatnød, salt, peber, samt mascarponen. I en anden gryde svitses hvidløg i lidt olivenolie, tomaterne kommes i sammen med fløde, oregano, salt og peber. Skindet skæres af laksen og den skæres i ca 2 x 2 cm store stykker. Et ovnfast fad smøres grundigt med olivenolie og derefter lægges skiftevis et lag spinat, et lag tomat, laks og pastaplader - indtil alle saucerne og laksen er brugt. Afslut med friskrevet parmesan.
Bages i 30 min i en 200 grader varm ovn.

Retten er super hurtig og nem at lave! 1 time tog det mig - så var der serveret :)
Kilde: Valdemarsro (se her

2 kommentarer:

  1. Mums! Elsker bare spinat/lakselasagne, det får jeg lavet for lidt herhjemme, for Anders spiser ikke fisk, og der er lige rigeligt i sådan en omgang, hvis det bare er til mig :)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...