onsdag den 11. april 2012

under uddannelse

Jeg er jo som sagt startet på noget uddannelse. Det er et efteruddannelseskursus, der varer i 6 uger.
Jeg har fri fra arbejde og der er ansat en vikar for mig i perioden. Jeg er jo ansat ved det offentlige og det er kommunen, der styrer det med uddannelsen og vikaren (det hedder rotationsprojekt).
Det må siges at være noget af en opgave at skulle ind og vikardække på min pind - og så kun i 6 uger! Men heldigvis har jeg en kollega, der kan hjælpe og vejlede vikaren. Og så må man jo bare sige, at man "gør en god gerning" som arbejdsplads ved at deltage i rotationsprojektet med at få en ledig på arbejdsmarkedet i en periode... Bonussen skulle jo så også gerne være, at medarbejderen, der er afsted på kursus, kan bidrage med noget, når hun kommer tilbage.

Uddannelsen hedder "digital agent" og handler om kommunikation og gebærden på internettet. Det er også noget med at gøre offentlige hjemmesider mere "findbare" og brugervenlige. Vi, i det offentlige, skal jo være mere digitaliserede i fremtiden - borgerne skal helst henvende sig digitalt i stedet for personligt... Det kræver, at mange hjemmesider bliver mere brugervenlige og overskuelige!
Uddannelsesforløbet afsluttes med aflevering af et projekt + eksamen.

Det er vældig interessant og jeg er dælme udfordret - ja, man kan lige så godt sige det som det er! Vi har fået udleveret en iPad, som vi skal bruge i undervisningen. Vi må ikke kommunikere pr. mail eller telefon - alt skal foregå via chatrooms, facebook, twitter o.l. og virtuelle mødesteder. F.ex. skal undervisningen i morgen være et "Webinar" - det vil sige, vi skal online her hjemme fra os selv og så underviser vores lærer foran et kamera og vi kan følge med på pc eller iPad og bidrage enten mundtligt via vores headset eller skriftligt via chat.
Det er altså vildt spændende og udfordrende! Men den der opgave spøger! Det er kun 6 uger, jeg er på kursus - og det er indenfor den tid, jeg skal aflevere opgaven - nærmere bestemt den 23. maj!
Hva' skal jeg skrive om i den der opgave?? Hmmmm - hovedet er lagt i blød og gode ideer modtages med kyshånd :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...