fredag den 2. marts 2012

Før billeder

Uha, nu kommer de.... Billederne af et par rodede værelser....
Billederne er taget, efter jeg var gået i gang med at muge ud - for jeg glemte lige, at jeg selvfølgelig skulle have før og efter billeder. Jeg nåede kun lige at fange Fies (mindstens) værelse inden hun gik i gang med den helt store oprydning - og værelset dermed kom til at se sådan ud:
I modsætning til Emil (ældsten) deltager hun nemlig med STOR entusiasme i sådan noget som indretning, oprydning, dekoration og deslignende. Jeg har for længst konkluderet, at det MÅ være noget genetisk og kønsbestemt!

Men tilbage til de "famøse" før-billeder...
De kommer her:
Emils værelse ses på de 2 øverste billeder (nej det er ikke ham der har den lyserøde væg :)) Hans flexaseng var højt oppe! Faktisk stod jeg på en skammel, når jeg skulle sige godnat til ham... Ulempen ved så høj en seng er, at man ikke lige kommer forbi helt deroppe med en støvsuger, en klud eller andet... Fordelen er, at man får en masse kvadratmeter foræret, fordi man praktisk taget kan gå oprejst under sengen - hvis altså man er under 140 cm.


Grim hylde havde Emil også - den er sat op som en midlertidig løsning engang for en del år siden... Den skal væk! Og det samme skal reolen, der er en billig og leddeløs udgave købt i Silvan for næsten ingen penge.

Fies værelse er et typisk pigeværelse FYLDT med nips og alt muligt skrammel, som hun har lavet selv eller fundet eller fået af en veninde...
Fjernsynet hun har stående på reolen - som også er den billige udgave fra Silvan - er det vi har med i campingvognen. Det er en midlertidig (der var den igen!) løsning lavet af hendes far for at få ro omkring det der med fjernsyn på værelset... Reolen på Fies værelse er bestemt ikke mindre leddeløs end den på Emils - den skal ud, ja den skal!
Hylden over skrivebordet er et levn fra tiden med puslebord, her var hylden rigtig fin og god til kurve med bleer og alt det andet, man lige skal bruge! Nu er den bare grim og passer ikke ind....

Væggene på begge værelser kan man ikke se tæt på på billederne, hvilket kun kan betegnes som heldigt! De er ikke for kønne, så de skal have en gang maling!
Emil har en blå væg og Fie har en lyserød væg - dem vil de gerne beholde. Fint nok med mig, - kunne lige se i ånden, at væggen på især Emils værelse skulle have 10 gange hvid maling førend det dækkede. Men jeg slap med skrækken!
Gulvtæpperne kan heldigvis heller ikke ses på billederne. Trægulv - ja tak! Det kommer så i løbet af året.

Jeg glæder mig til at lave indlægget med ungernes "nye" værelser! :))

1 kommentar:

  1. Et dejligt stort projekt, Rikke. Men det er med istandsættelse og restaurering og oprydning,- man får det så godt indeni af sådan noget. Og hvis man så kan formå at få smidt noget ud, genbruge noget andet og få lov til at komme i IKEA, ja, så er det ikke så ringe endda ;o)
    Glæder mig til de næste billeder.
    Og glædeligt forår til dig og dine.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...