fredag den 30. december 2011

Årets sidste juleindlæg

Så er den snart ovre - julen.
Jeg har savnet sneen i år! Synes altså det er nemmere at komme i julehumør, når der er hvidt udenfor! Men jeg overlevede også i år ;)
Vi har haft en hyggelig jul; juleaften her hos os sammen med farmor og farfar.... 1. juledag sammen med mandens bror + dennes kæreste + reservebedsterne ved farmor og farfar. 2. juledag sammen med min fars familie hos mormor og morfar (vi var i år 32 personer - men det er hyggeligt alligevel!) Og 3. juledag sammen med min mors familie ved min moster i Billund.
Det er hyggelige dage! Jeg nyder at være sammen med familien, men jeg må også indrømme, at jeg synes, det er dejligt, når vi kommer til 4. juledag og vi ikke skal mere - julepynten kan tages ned og vi begynder så småt at glæde os til nytårsaften!
Jeg har nu afjulet hus (næsten - der er kun lidt uafbrændte julelys tilbage) - med rene vinduer, i hvert fald indvendigt! mmmmmmmmmm - nydelse!

Inden jeg slutter, skal I lige se et lille udpluk af årets høst i julegaver. Det er blevet til både armbånd, lertøjssager fra Asaa Potter (en pottemager der ligger i nærheden af mine forældres sommerhus), Niels Hausgaard billetter (jubiiii!!!), duft og lidt Medusa-sager .... og meget mere! Fantastisk :)

Den sidste historie om jul bliver om ungernes gaver fra manden og undertegnede...
Vi havde ledt og ledt for at finde fladskærms-tv til dem - men vi kunne ikke rigtig finde det, vi synes, de skulle have, så da juleaften oprandt havde vi ikke fundet noget til dem fra os :( Gode råd var dyre og jeg var på grådens rand, for jeg syntes, at der skulle være noget håndgribeligt til dem fra os!
Det endte med, at vi lavede et dokument til hver af ungerne med besked om, at gaven fra mor og far er et fladskærms-tv til deres værelser og at tv'et bliver indkøbt i januar måned.... Dokumentet blev skrevet ud og der kom en rød sløjfe om. Dokumentet kom IKKE under træet. I stedet spurgte vi dem om, de havde opdaget, at de ikke havde fået gave fra os - det havde de ikke (og farmor og farfar havde heller ikke opdaget noget).... De fik hver deres stykke papir og læste hvad der stod - sjovt nok blev de lige så vilde af glæde, som hvis fjernsynet havde ligget pakket ind under træet!!
Da aftenen var omme og det var sengetid spurgte jeg dem, om det havde været en god juleaften - svaret var JA!! .... og gæt hvad deres bedste gave var .....
Ja, det er den gave, som de faktisk ikke har fået endnu..... Så meget for alle mine bekymringer!

Glædelig bag-jul

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...