søndag den 25. august 2013

Sommerferie - del I

Som lovet tidligere vil jeg prøve at opsummere de (efterhånden) mange måneder, hvor jeg har forsømt bloggen.
Vi er jo faktisk helt tilbage i juni måned for at komme tilbage til en opdatering (altså sådan en rigtig opdatering) ...


Allerførst bliver jeg simpelthen nødt til at nævne at min søde lillesøster fødte den skønneste lille lækre pige den 22. juni - dermed blev jeg moster for 4 gang! Det er virkelig en titel, der kan anbefales! Moster er noget af det bedste, man kan være i hele verden!!
Smuk og skøn er hun - den lille Vigga!
Jeg har lånt dette billede fra min søsters blog: www.byheidemann.dk
Vigga blev født lige inden sommerferien - så det må kaldes en dejlig start :-)


Den første weekend i juli måned - eller som oftest den første weekend i skolernes sommerferie, er det en tradition, at vi mødes i min familie i mine forældres skønne, skønne sommerhus, der ligger lige syd for Sæby i det fantastiske Nordjylland.
Det er hele familiens fristed - vi kan bruge det, som vi vil og vi nyder alle sammen at være der! Som regel er vi der alle sammen i flere dage - den første weekend i juli måned. Efter Vigga er kommet til er vi nu 14 personer + 1 hund :-)
I år måtte vi dog undvære Vigga, min mindste søster og hendes familie - de valgte helt forståeligt at blive hjemme og lige finde lidt rytme og ro efter fødslen. De har også storebror Alfred at tage hensyn til og man skal altså vende sig til at der pludselig kommer en lille trold mere i familien, som man skal dele mor og far med. Alfred klarer det dog super flot - der har ikke været noget, men det er jo nok fordi, hans forældre har forstået at takle hele situationen på den rigtige måde!
At min søster og hendes mand valgte at blive hjemme, betød jo så at de gik glip af den årlige "sommerhus-fest". "Sommerhus-fest" går ud på at vi samles på min mors side af familien (mostre, onkler, kusiner, fætre og deres kærester og børn + nogle af mine forældres lokale nordjyske venner) .... Altså vi samles den første lørdag i juli måned og hygger os sammen i sommerhuset hele dagen. Det er skønt og uformelt at være sammen på denne måde! Det er tilladt at gøre det man har lyst til - hvis nogen vil bade, så gør de det; andre vil se Tour de France, så gør de det; og andre igen hygger måske bare med lidt hvidvin og dameblade - alt er tilladt og det er dejligt!
Vi spiser frokost sammen, drikker eftermiddagskaffe og spiser aftensmad - og alle bidrager til det hele med et eller andet, - en ret, en kage - hvad man nu lige har lyst til.
Vi havde en skøn dag også selvom, vi måtte undvære "de små" :-)

Sidst på aftenen syntes nogen (min svoger og manden min), at det var synd for min lillesøsters mand, at han ikke kunne være med til at hygge med cognac og skønne cigarer, så de tog et billede og sendte til ham med teksten: "der er Tour i den og er der lort i bleen??" De syntes selv, det var VILDT sjovt - men det var måske "lidt" ondt overfor den nybagte far ....
Kønne er de ikke - men de havde det dælme sjovt ... !!
Efter sommerhus-festen havde jeg ferie - lucky me!!
Tommy skulle egentlig hjem og arbejde, men var så heldig at få nogle fridage, så han kunne blive! Jubiiiii - så havde vi lige nogle skønne, skønne dage!
"De små" (min lillesøster og hendes lille familie) kom til og så var vi der endelig alle 14 (+ 1 hund) Det var dejligt!! Det er virkelig en gave at komme så tæt på de små nevøer og niece!! Dejligt!
Tommy kørte hjem onsdag - jeg blev samme med ungerne endnu nogle dage. Så kørte min far os hjem lørdag - så vi havde lige næsten 14 dage i sommerhuset - det kan vi ikke klage over!

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...