tirsdag den 5. august 2014

Ka' du dansk?

Jeg synes, det er fedt med Facebook og andre sociale medier - jeg elsker at sidde og tjekke statusopdateringer og opslag fra mine venner! Ind imellem kommer helt vildt sjove indlæg, som jeg simpelthen kan skrald grine af .... Som nu i dag, hvor en af mine venners status lyder som følger:


"Jeg tror også bare, at jeg vil lave en hjemmeside og så køre min helt egen mindretals-retstavning.
Følgende udtales vist som skrevet står:

Kaffeboe elle syngettermeje
Vi møes å Trøjborg, synde d. 7. septembe æ klok 14.00.
Igen i åe hae besluttet at møes å Trøjborg tæ "Syndejysk kaffeboe" och selfølle ska vi ås syng et par sang fra vos sanghæft.
Vi hae som selvanlig fån Dres Lautrup tæ å syng fo, och dem som kinne Dres veæ oss at han æ go fo en goed historie, hvis det sku væe.
Som musiker hae vi "presset" Eddy - ham som vi pleje och ha - tæ och spil, så vi æ sikke å, at vi ka syng æ sang, sælum vi it kinne dem.
Femtetten fra Gram komme o uneholde."


Fandeme mærkeligt! Men også sjovt :-)
Jeg fik smilet frem, - hvad med dig?? 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...